Sık Sorulanlar

Terapi seansı

Kimler Psikoterapiye Gider?

📍Psikoterapi kişinin duygu, düşünce veya davranışları ile ilgili yaşadığı problemleri belli bir ekole dayanarak, o ekolün teknikleri ile çözümleme sürecidir

Psikoterapiye başvuru amacı her birey için değişmekle beraber genel nedenler:
🔹Belirgin bir şikayeti olanlar (kişinin günlük hayatının işleyişi, şikayetlerinden dolayı bozulmuş veya bozulmak üzeredir.

Yani günlük hayatına devam etmekte zorlanabilmektedir. Depresyon, anksiyete, sosyal kaygı , panik bozukluk vb)

🔹Aile ve çift problemler

🔹Cinsel problemler

🔹İş, okul hayatlarında karşılaşılan sorunlar

🔹Kişisel gelişim sağlamak amacıyla kişiler psikoterapi hizmetine başvurarak profesyonel bir yardım almak isteyebilir.

Bireyler terapi hizmetine başvurarak

💫olaylara farklı açılardan bakabilme,

💫alternatif düşünceler üretme

💫sorunla baş etme becerilerini geliştirirler.🍀

Kaliteli Uyku İçin Neler Yapabilirim?

Uyku kalitesi günümüzü önemli ölçüde etkiler. Yetersiz uyku gün içinde verimliliğimizi düşürür , yorgunluğa , sinirliliğe neden olabilir.

Peki daha kaliteli bir uyku için neler yapılabilir?

🔹Her gün aynı saatlerde uyuyun uyanın. Hafta sonu dahil rutinininizi bozmayın.

🔹Yatmadan en az bir saat önce elektronik cihazları kullanmayı bırakın.

🔹Uykuya dalamadığınızda yatakta kalıp kendinizi uyumaya zorlamayın. Yataktan çıkıp kendinizi çok yormayacak şeylerle uğraşın. Uykunuz geline yatağa dönün.

🔹Gündüz uyumaktan kaçının.

🔹Yatmadan 3-4 saat önce yemek yemeyi bırakın.

🔹Düzenli egzersiz yapın.

🔹Çay, kahve gibi kafeinli içecek kullanımına dikkat edin. Özellikle öğleden sonra kullanımını sınırlandırın.

Uzun süren uyku problemleri farklı sorunlara yol açabilir. Bu önerilerle uyku sorununuzun geçmemesi halinde bir psikiyatristten yardım almanız faydalı olabilir.

Kadın Uyuyan
Koltukta Üzgün

Vajinismus Nedir?

👉Vajinismus vajen dış kaslarında istek ve irade dışı kasılmalar sonucu cinsel birlikteliğin gerçekleşmesini engelleyen bir cinsel işlev bozukluğudur.

👉Korku, kaçınma, ağrı ve ağrı beklentisi eşlik edebilir, bu durum cinsel birleşmeye izin vermez.

👉Bazı kişilerde kasılmalar sadece vajen girişinde olmaz, yaygın kasılma olabilir.

👉Toplumda çiftler istediği halde cinsel birleşmenin gerçekleşmediği( tamamlanmamış evlilik) lerin en sık nedenlerinden biridir.

👉Cinsel terapi ile kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilir🌼

Panik Atağım Geçecek mi?

👉Panik atak sık görülen psikiyatrik rahatsızlıklardan biridir.
👉Belirtiler yoğun şekilde yaşanabilir ve kişinin sık sık acile başvurmasına neden olabilir.
👉Tanı konmadan önce altta yatan başka bir rahatsızlık olup olmadığı araştırılır.
👉İlaçla ve psikoterapiyle tedavisi mümkündür.

baş ağrısı